Witam mam maly problem... zaczne od poczatku... ogolnie to wykruszyl mi sie tłok, pękł pierscionek i porysowalo cylinder ! kupilem wossnera, cylinder jest po honowaniu i wiadomo nowe uszczelki... wszystko zalozylem ladnie pieknie... niby gra i buczy. odpalilem go troche pochodzil sam, przejechalem 30km na obrotach 3-4 tys i wszystko ok ! ( oleju do baku tez troche dolewalem ). Nastepnego dnia odpali;lem pochodzila moze z 2 minuty i zgasla i tu jest problem ! od tego momentu czasami odpali ale po chwili sama gasnie i od razu sie zalewa ! zmierzylem kompresje i pokazalo marne 8 i nie wiem co jest grane... czy rozbierac od nowa silnik ? i wgole na co zwrocic uwage ? co moze byc nie tak ? ( podasz jazdy nie zagrzalem moto i wszystko bylo ok ) peosze o jakas rade...
Offline
StreetFighter
Kompresja może być nie najlepsza zaraz po remoncie i rosnąć w miarę docierania.
Honowanie usunęło ryzy z popękanego tłoka? Bo nicasil (powłoka na ściankach) jest bardzo cienka i nie ma możliwości jej usunąć zbyt dużo - robi się to w setnych milimetra. Gorzej jak zeszlifował cały nicasil... Bez niego cylek wytrzymuje kilkadziesiąt kilometrów.
Obecnie jak to wygląda? Iskra jest jak nie chce odpalić? Może gaźnik tak rozregulowany?
Dodatkowy olej to baku to kiepski pomysł i totalny bezsens - może nalałeś zbyt dużo i nie może go przepalić.
Świeca sucha czy mokra, jaki kolor? (mam nadzieje że nową kupiłeś)
Jesteś pewien że resztki tłoka nie zostały w dolnej części silnika? Nic się nie tłucze?
Ostatnio edytowany przez domban (2010-10-28 20:40:04)
Offline
świeca nowa jest, oleju dolalem troche, iskra jest... okazalo sie po ponownym rozkreceniu silnika ze jest przytarty tłok i cylek.. pierscienie sa dobre ale jest przytarty... i wyczuwalny jest luz na korbie ! musze rozpolowic silnik i zobaczyc.. ale moze ktos wie czy w rs wał jest rozbieralny i da sie włozyc tylko nowa tuleje ta przy korbie czy trzeba caly wal wymienic ?? i musze dorobic sciagacz do magneta...
Offline
Maniak
rafalbaz napisał:
świeca nowa jest, oleju dolalem troche, iskra jest... okazalo sie po ponownym rozkreceniu silnika ze jest przytarty tłok i cylek.. pierscienie sa dobre ale jest przytarty... i wyczuwalny jest luz na korbie ! musze rozpolowic silnik i zobaczyc.. ale moze ktos wie czy w rs wał jest rozbieralny i da sie włozyc tylko nowa tuleje ta przy korbie czy trzeba caly wal wymienic ?? i musze dorobic sciagacz do magneta...
Jak nie chce ci się robić to podam nr do kolegi. Zrobi ci po kosztach
Offline
StreetFighter
Wał zawsze jest rozbieralny, ale prawie nigdy w domowych warunkach Trzeba go później złożyć na prasie czy tam jeszcze jakoś inaczej.
Aha, wyczuwalny luz jest prawie zawsze, tylko pytanie: jaki to luz i jak duży?
Offline
ano wlasnie... no luz maly jest ( góra dół ) ale znajomy w rg 80 ma sporo wiekszy luz i jemu chodzi...
moim zaniem byl zle zhonowany cylinder ! bo koles nie wbijal tuleji tylko zrobil sam szlif i w ten sposób zdarł cały nicasil... i dlatego sie przytarło ! Jak uważacie ?
Offline
StreetFighter
rafalbaz napisał:
zle zhonowany cylinder ! bo koles nie wbijal tuleji tylko zrobil sam szlif
Mylisz pojęcia. Szlif i honowanie to dwie różne rzeczy.
Honuje się nicasil. Honowanie to bardziej wygładzanie, bo zbiera bardzo mało materiału (setki milimetra). Robi się to wtedy, kiedy nicasil jest jeszcze dobry (drobne ryski) a zakłada się nowego tłoka.
Szlifuje się żeliwo. Szlifowanie zbiera zazwyczaj 0,25-0,50mm i dlatego nawet dziury z pękniętych pierścieni nie są problemem przy remoncie.
Jednak widziałem takich 'specjalistów' którzy szlifowali nicasil (więc oczywiście niszczyli cylinder).
Ostatnio edytowany przez domban (2010-11-06 15:04:24)
Offline
no własnie a u mnie nie bylo drobnych rysek tylko jedna a porzadna rysa po wykruszonym tłoku i pierscieniu !!!! a koles powiedzial wyraznie ze zrobi honowanie ! i tu jest chyba problem... bo motor teraz niby odpala ale chodzi nie rowno i czasami sam gasnie ! Domban - co bys zrobil na moim miejscu ? ;/
Offline
StreetFighter
A jesteś pewny że to nie wina regulacji gaźnika, albo starej świecy?
Jak jest wyregulowany, świeca dobra, jest olej w dozowniku to wtedy bym zdzierał głowicę i zobaczył jak to tam wygląda (ewentualnie cały cylinder).
Offline
no tu wszystko jest ok swieca gaznik itp. ale powiedz mi jak nie ma tulei a nicasil jest caly zeszlifowany po honowaniu to motor ogolnie powinien chodzi czy bedzie miec problemy z praca ?
Offline
StreetFighter
Honowanie nie zeszlifuje nicasilu... Szlif by musiał być (widziałem takich specjalistów)
Chodził by dobrze, dopóki by nie wytarł aluminium (a aluminium bardzo szybko się ściera)
Ostatnio edytowany przez domban (2010-11-09 16:53:41)
Offline
StreetFighter
Najpierw zobacz co się tam w ogóle dzieje. Trochę bez sensu było by robienie tulei, jeśli to nie wina cylidra-tłoka.
Offline
Świeżak
Ja myślę że to będzie ten olej w baku bo mówiłeś że ją zalewa a wiadomo że większa dawka oleju zaleje cylinder i świece a na wyższych obrotach jakoś to przepali nie?Spuść tą benzynę z olejem i spróbuj wlać np: 0,5 l czystej benzyny i zobacz co się będzie działo.Ale jak wlejesz czystą to się karnij gdzieś.
Ostatnio edytowany przez Rafik0117 (2011-02-23 16:36:11)
Offline
Domban z Kulą pewnie się wkurzą, ale chciałeś radę, to ci dam... sprzedaj tego pierdzipęda w diabły i kup motocykl... wszystkie twoje problemy się skończą jak kupisz coś do jeżdżenia, a nie kosiarkę z kołami ...
No.
A co do naprawy, weź człowieku, zawieź do mechanika co w tym siedzi, zapłać ile trzeba i nie kombinuj jak mrówka w dżungli bo aż nie wiem co ci napisać. Nie znasz się na czymś?? Znajdź takiego co się zna, a potem zrób jak ci mówi i tyle! Nie stać cię na mechanika, to zamiast sępić kasę od starych idź do roboty...
Pozdro i powodzenia chłopaku ...
Offline